شستی نوتیفایر

شستی اطفا حریق یک دستگاه اعلام حریق دستی است که با فشار دادن یک دکمه یا پایین کشیدن یک اهرم فعال می‌شود. شرکت تارنمای طلایی نماینده رسمی شرکت نوتیفایر در ایران است.
انواع مختلفی از شستی‌ نوتیفایر وجود دارد که با رنگ‌های مختلف مشخص می‌شوند و ما تصمیم داریم در این مطلب در خصوص انها صحبت کنیم.
شرکت تارنمای طلایی به عنوان نمایندگی فروش تجهیزات نوتیفایر در ایران آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

شستی یا نقطه تماس دستی (Manual Call Point) چیست؟

شستی، شاسی یا نقطه تماس دستی یکی از تجهیزات سیستم اعلام و اطفای حریق است که از یک محفظه‌ی پلاستیکی یا ضد آب ساخته شده و روی آن صفحه‌ای قرار دارد که با فشار دادن به پایین می‌افتد. سطح فشار را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که دارای مکانیزم تک عملی یا مکانیزم دوگانه باشد.

در بسیاری از عملکردهای دوگانه، کاربر باید ابتدا یک پوشش یا صفحه را بالا بگیرد و سپس دکمه را به عنوان حرکت دوم، فشار دهد. با فشار دادن دکمه‌ی شستی، سیستم اعلام حریق از وقوع خطر مطلع شده و مکان آن را شناسایی می‌کند و به این ترتیب سیستم اعلام حریق در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد.

انواع شستی اطفا حریق

شستی‌های فشاری یا کششی، نقاط تماس دستی هستند که در انواع شستی‌های ضدانفجار و یا ایمن برای مناطق خطرناک ارائه می‌شوند. از شستی‌ نوتیفایر ضدانفجار می‌توان در محیط‌های مستعد انفجار مانند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، تاسیسات هسته‌ای یا موارد مشابه استفاده کرد و بعلاوه در مناطق باز و مستعد شرایط جوی یا مناطق آلوده به گرد و غبار که نمی‌توان از نسخه‌های معمولی استفاده کرد، می‌توان شستی‌های ضدانفجار نصب نمود. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه‌های آغازگر در سراسر دنیا از نوع کدگذاری مشابهی برخوردار هستند:

  • شستی قرمز: برای سیستم‌های اعلام حریق

  • شستی نارنجی: کنترل دود و هواکش

  • شستی سبز: درب خروج اضطراری/ کنترل دسترسی/ کنترل آسانسور و پله برقی

  • شستی زرد: فعالسازی سیستم اطفا حریق/ تخلیه‌ی عمومی

  • شستی بنفش/ سفید: سایر شرایط اضطراری (مانند گردباد، طوفان و غیره)

اهمیت نصب شستی اطفا حریق

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق در ساختمان‌ها برای پیشگیری از گسترش آتش و جلوگیری از گسترش آن نصب می‌شوند. عملکرد درست تجهیزات سیستم اعلان حریق از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این تجهیزات وظیفه‌ی شناسایی و اعلان خطر را بر عهده دارند. یکی از این تجهیزات، شستی‌ها یا نقاط تماس دستی هستند که حتی در پیچیده‌ترین سیستم‌ها در مدرن‌ترین مکان‌ها نیز نقشی حیاتی در به صدا درآوردن هشدار در صورت ایجاد حریق دارند.

فعالسازی شستی اطفا حریق

شستی نوتیفایر

فعالسازی یک سیستم تشخیص و اطفای حریق یا به صورت خودکار توسط دتکتورها و یا از طریق نقطه تماس دستی یا شستی‌ها انجام می‌شود. اگرچه شستی‌ها در طراحی و عملکرد می‌توانند با هم متفاوت باشند اما تنها مکانیزم رابط ماشین انسانی هستند که ساکنان یک ساختمان می‌توانند از آن برای فعال کردن سیستم اعلام یا اطفا حریق استفاده کنند.

در شرایط خاص، مداخله‌ی انسان سریع‌ترین راه برای به صدا درآوردن زنگ خطر و فعالسازی سیستم اطفا حریق یا تخلیه‌ی اضطراری است.

خرید شستی اطفا حریق از شرکت تارنمای طلایی

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق بخش مهمی از ایمنی ساختمان‌های مختلف هستند. سیستم‌های اطفا حریق با پخش کردن عامل خاموش‌کننده هر چه سریعتر از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند. شستی نوتیفایر نیز به همین خاطر طراحی شده است تا در صورتی که اپراتور با مشاهده‌ی مستقیم حریق را کشف کند، با فشردن شستی اطفا حریق، عامل خاموش کننده را تخلیه کرده و آتش را مهار کند.
برای خرید شستی نوتیفایر و اطلاع از قیمت شستی اطفا حریق می‌توانید با شرکت تارنمای طلایی تماس بگیرید.

در این مطلب به معرفی انواع شستی های اعلام حریق نوتیفایر و تجهیزات حفاظت در برابر حریق پرداختیم. اعلام حریق نوتیفایر در ایران یکی از پرفروش‌ترین محصولات خارجی است که به خاطر قابلیت اطمینان و کیفیت بالای محصولات بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. شرکت تارنمای طلایی به عنوان نماینده رسمی محصولات نوتیفایر به فروش محصولات این برند می‌پردازد.

Table of Contents