معرفی شرکت اعلام حریق زیمنس

شرکت زیمنس ابتدا یک کارگاه کوچک در شهر برلین بود و سپس توانست با پیشرفت روزافزون، به یک شرکت جهانی بزرگ تبدیل شود. زیمنس نقش مهمی در شکل‌دهی تکامل تکنولوژی‌های آلمان، اروپا و همینطور سایر نقاط جهان داشته است. اگر به دنبال یک سیستم اعلام حریق پیشرفته هستید، اعلام حریق Siemens می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. زیمنس برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های اعلام حریق در بازار امروز را ارائه می‌دهد و همچنین به نوآوری و بهبود تجهیزات خود نیز ادامه می‌دهد. این شرکت به تولید سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و اعلام حریق متعارف می‌پردازد.

اعلام حریق زیمنس یکی از بزرگترین و مشهورترین تولیدکنندگان سیستم‌های اعلام حریق در آلمان است که محصولاتی باکیفیت و طول عمر بالا تولید می‌کند.
شرکت تارنمای طلایی به عنوان نمایندگی فروش تجهیزات زیمنس در ایران آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

مزایای سیستم اعلام حریق زیمنس

علاوه بر اینکه زیمنس یکی از معتبرترین برندهای ایمنی آتش‌نشانی است، برخی از مزایای کلیدی سیستم‌های زیمنس شامل این موارد می‌شود:

  • حداکثر حفاظت از کارمندان و ساختمان‌ها و کسب و کار افراد
  • طراحی شده برای تشخیص زودهنگام دود پیش از انتشار و افزایش آسیب‌های ناشی از آن
  • سیستم‌های بصری با رابط کاربری آسان
  • قابل سفارشی‌سازی مطابق با نیازهای کاربران
    اعلام حریق زیمنس

زیمنس طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توان آنها را برای رفع نیازهای خاص کاربر، سفارشی‌سازی ساخت. محصولات زیمنس شامل دتکتورها، تجهیزات مونیتورینگ یا نظارتی و راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای مدیریت کل فرآیند از ابتدا تا انتها است. سازگار بودن این تجهیزات باعث می‌شود. این سیستم‌ها نصب آسان و سریعی دارند و بعلاوه با اکثر انواع ساختمان‌ها نیز سازگار هستند.

محصولات اعلام حریق زیمنس با ویژگی تشخیص زودهنگام و سریع نشانه‌های آتش، کاربری آسان و قابل تنظیم متناسب با نیاز کاربران، قابل سفارشی‌سازی است.

سیستم‌های حفاظت در برابر آتش Cerberus PRO (UL) اعلام حریق زیمنس

برای حفاظت در برابر آتش، سیستم‌های اعلام حریق Cerberus PRO زیمنس، راه‌حلی یکپارچه است که تمام موارد حفاظتی را در بر می‌گیرد. این مجموعه، یک مجموعه‌ی جامع، دانش کاربردی و خدمات مشاوره‌ی تخصصی را برای اطمینان از راه‌حل بهینه‌ی ایمنی در برابر آتش ادغام می‌کند. این سیستم بهره‌وری عملیاتی از ساختمان را به حداکثر می‌رساند و از یکپارچگی سیستم تا اعمال الزامات فانونی برای مطابقت با استانداردها و مقررات، طیف وسیعی از نیازها را براورده می‌سازد.

سیستم‌های حفاظت در برابر آتش آدرس‌پذیر Cerberus FIT اعلام حریق زیمنس

با این سیستم اعلام حریق آدرس‌پذیر زیمنس، حفاظت در برابر آتش مطمئن و مقرون به صرفه است. با تجهیزات تاییدشده از یک تولیدکننده، می‌توانید مطمئن باشید که همه‌چیز به گونه‌ای طراحی شده که کاملا با هم کار کنند. انعطاف‌پذیری پنل مرکزی امکان می‌دهد تا عملکرد سیستم برای هر برنامه بهینه‌سازی شود. طیف گسترده‌ای از دتکتورها و دستگاه‌های هشداردهنده با عملکرد صوتی، تشخیص سریع و مطمئن و تخلیه‌ی ایمن ساختمان را تضمین می‌کند. از ویژگی‌های این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف‌پذیری
  • عملیات نصب و استفاده‌ی آسان
  • پیکربندی هوشمند
  • محصولات گسترده و متنوع

سیستم‌های تشخیص حریق اعلام حریق زیمنس

سیستم اعلام حریق برای محافظت از افراد و ساختمان‌ها در تمام طول سال کلیدی و مهم است. سیستم‌های اعلام حریق زیمنس به لطف دتکتورهای ASA (آنالیز سیگنال پیشرفته) که از فناوری تجزیه و تحلیل سیگنال‌های پیشرفته برای تشخیص زودهنگام منبع آتش‌سوزی و در عین حال متمایز کردن آنها از پدیده‌های اشتباه استفاده می‌کنند، کمترین میزان آلارم‌های کاذب را به همراه دارند. علاوه بر این، دتکتورهای مجهز به فناوری DFT بررسی سلامت منظم را انجام می‌دهند. هر دوی این تکنولوژی‌ها به شما امکان می‌دهند فضاهایی بدون مشکل را ایجاد و حفظ کنید.

دتکتورهای اعلام حریق اتوماتیک زیمنس

زیمنس در سبد تجهیزات خود، دتکتورهای اعلام حریق اتوماتیک دارد که طیفی کامل از سیگنال ساده تا سیگنال بسیار پیچیده را شامل می‌شود تا تضمینی برای تشخیص بدون عیب و نقص در هر شرایطی وجود داشته باشد. به لطف دتکتورهای هوشمند ASA که دقیقا با شرایط موجود در محل مطابقت دارد، دتکتورهای بهینه برای تمام شرایط از جمله ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت، مراکز داده و غیره، ارائه می‌شود.

دتکتورهای اتوماتیک اعلام حریق زیمنس مناسب برای استفاده در ساختمان‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و غیره هستند.

دتکتور اعلام حریق زیمنس با تکنولوژی ASA

دتکتور ترکیبی FDOOTC241 زیمنس

این دتکتور برای تشخیص زودهنگام و قابل اعتماد هر گونه آتش است و با توجه به تجزیه و تحلیل سه معیار دود، حرارت و گاز عمل می‌کند. واکنش سریع به آتش‌سوزی‌هایی که با تولید گاز مونوکسیدکربن (CO) همراه هستند و هشدار قابل اطمینان در محیط‌هایی با احتمال آلارم کاذب، از ویژگی‌های این دتکتور است. این دتکتور اعلام حریق زیمنس طبق اصل پراکندگی نور با دو سنسور پراکندگی نوری رو به جلو و عقب عمل می‌کند. محفظه‌ی نمونه‌برداری الکترونیکی نوری، نورهای مزاحم خارجی را مسدود می‌کند اما ذرات دود تیره و روشن را به خوبی تشخیص می‌دهد.

دو حسگر حرارتی و گاز مونوکسید کربن این دتکتور ایمنی تشخیص حریق و نشانه‌های آن را افزایش می‌دهد و احتمال وقوع آلارم کاذب را کاهش می‌دهد. رفتار تشخیصی این دتکتور با مجموعه پارامترهای برنامه ویژه‌ی ASA کاملا قابل انتخاب است. تجزیه و تحلیل اضافی گاز CO نیز این دتکتور را گزینه‌ای سریع و ایده‌آل برای محیط‌های حساسی مانند بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری از سالمندان و غیره می‌سازد. دتکتور های اعلام حریق از پرمصرف‌ترین تجهیزات اعلام حریق هستند.

دتکتور دودی چند سنسوری  OOH740 زیمنس

این دتکتور برای تشخیص آتش‌سوزی‌های شعله‌ور ناشی از احتراق مواد جامع و مایع و همینطور آتش‌سوزی‌های آهسته و دودزا مناسب است. در محیط‌هایی که احتمال وقوع آلارم کاذب زیاد است، استفاده از این دتکتور اعلام حریق زیمنس می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. این دتکتور طبق اصل پراکندگی نور عمل می‌کند و محفظه‌ی نمونه‌برداری الکترونیک نوری، باعث مسدود شدن نورهای مزاحم می‌شود اما ذرات دود تیره و روشن را به خوبی تشخیص می‌دهد. دو سنسور حرارتی دیگر نیز ایمنی دتکتور در برابر پدیده‌های کاذب را افزایش می‌دهد.

در مجموعه حالات دتکتور می‌توانید بین سه مجموعه پارامتر یکی را انتخاب کنید: استاندارد پلاس (PS1)، سرکوب (PS5) و حساسیت بالا (PS9).

دتکتور حرارتی FDT241 زیمنس

نظارت بر اتاق‌هایی که در آنها امکان افزایش سریع دما در صورت وقوع حریق بسیار بالا است و یا زمانی که استفاده از دتکتورهای دودی اپتیکال دشوار است، بسیار مهم و ضروری است. این دتکتور حرارتی اعلام حریق زیمنس دارای دو سنسور حرارتی است تا در صورت از کار افتادن یکی از سنسورها، سنسور دیگر بتواند با بالاترین کلاس آتش، حریق را شناسایی کند. روش عملکرد این دتکتور به این گونه است که دمای محیط و دمای محفظه‌ی دتکتور اندازه‌گیری می‌شود و به این ترتیب افزایش دما بلافاصله قابل تشخیص است. رفتار تشخیص دتکتور نیز به لطف تکنولوژی ASA قابل انتخاب است.

دتکتور حرارتی FDT241 اعلام حریق زیمنس با دو سنسور حرارتی دما ثابت و دما افزایشی، گزینه‌ی خوبی برای تشخیص حرارت ناشی از ایجاد حریق است.

تجهیزات هشدار LED (سری SL) اعلام حریق زیمنس

تجهیزات هشدار سری SL اعلام حریق زیمنس یک راه‌حل مدرن و مقرون به صرفه برای انواع کاربردها است. تکنولوژی بسیار کارآمد LED جریان کمتری ارائه می‌دهد که منجر به مصرف انرژی کمتر و هزینه‌ی نصب کمتر در پروژه‌های مختلف می‌شود. از مزایای اصلی این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه‌های سری SL هزینه‌ی نصب کلی پایین‌تری دارند و به منابع تغذیه‌ی کمتری نسبت به فناوری زنون سری Z نیاز دارند.
  • با نصب سری SL در مقایسه با سری تکنولوژی زنون Z، بیش از 30% در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.
  • فناوری جدید منجر به مصرف جریان بسیار کارآمد می‌شود
  • مطابق با الزامات NFPA 72 است

تجهیزات هشدار دهنده اعلام حریق زیمنس برای کاربردهای داخلی

زیمنس انواع دستگاه‌های اعلان حریق داخلی را برای استفاده در کاربردهای استاندارد ایمنی در برابر آتش‌سوزی ارائه می‌دهد. این مدل‌ها شامل آژیر، آژیر فلاشر، زنگ، بلندگو و لوازم ترکیبی می‌شود. چراغ های چشمک زن اعلام حریق با استفاده از پروتکل منحصربفردی کار می‌کنند و همگام می‌شوند که تنها در محصولات اعلام حریق زیمنس در دسترس است. تنظیمات این چراغ‌های چشمک‌زن قابل انتخاب است و البته در انواع بدنه فلزی یا بدنه پلاستیکی تولید و عرضه می‌شوند.

تجهیزات هشدار حریق مناسب برای محیط بیرون و ویژه

زیمنس انواع تجهیزات هشدار دهنده‌ی حریق را برای استفاده در محیط‌های باز و کاربردهای ایمنی در برابر آتش ارائه می‌دهد که شامل چراغ‌های چشمک‌زن، آژیر، آژیرفلاشرها، بلندگو، زنگ و لوازم ترکیبی می‌شود. این تجهیزات از نظر مقاومت در فضای باز و محیط‌های مرطوب رتبه‌بندی شده‌اند. چراغ‌های چشمک‌زن با استفاده از پروتکل منحصربفردی که فقط مختص زیمنس است، همگام‌سازی می‌شوند.

دتکتورهای خاص و ویژه‌ی اعلام حریق زیمنس

برخی از محیط‌ها هستند که وظیفه‌ی چالش‌برانگیز شناسایی حریق و خطرات مخرب مرتبط با آتش‌سوزی را بیش از پیش دشوار می‌سازند. برای مثال مناطقی که حاوی مواد بسیار قابل اشتعال یا انفجاری هستند، فضاهایی با دسترسی ضعیف، ساختمان‌های تاریخی با محدودیت‌های زیبایی شناختی یا معماری‌های خاص، نمونه‌هایی معدود از این محیط‌ها هستند. اعلام حریق زیمنس طیف وسیعی از دتکتورهای خاص را برای انواع نیازهای کاربردی استثنایی توسعه داده است.

در این مطلب به معرفی انواع سیستم اعلام حریق زیمنس و تجهیزات حفاظت در برابر حریق پرداختیم. اعلام حریق زیمنس در ایران یکی از پرفروش‌ترین محصولات خارجی است که به خاطر قابلیت اطمینان و کیفیت بالای محصولات بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. اعلام حریق تارنمای طلایی به عنوان نماینده اعلام حریق زیمنس به فروش محصولات این برند می‌پردازد.

Table of Contents