سیستم اعلام حریق برای محافظت از افراد و ساختمان‌ها در تمام طول سال کلیدی و مهم است. سیستم‌های اعلام حریق زیمنس به لطف دتکتورهای ASA (آنالیز سیگنال پیشرفته) که از فناوری تجزیه و تحلیل سیگنال‌های پیشرفته برای تشخیص زودهنگام منبع آتش‌سوزی و در عین حال متمایز کردن آنها از پدیده‌های اشتباه استفاده می‌کنند، کمترین میزان آلارم‌های کاذب را به همراه دارند. علاوه بر این، دتکتورهای مجهز به فناوری DFT بررسی سلامت منظم را انجام می‌دهند. هر دوی این تکنولوژی‌ها به شما امکان می‌دهند فضاهایی بدون مشکل را ایجاد و حفظ کنید.

دتکتور زیمنس با تشخیص زودهنگام حریق و کمترین میزان آلارم‌های کاذب یکی از بهترین گزینه‌ها برای نصب در ساختمان‌های مختلف هستند.

شرکت تارنمای طلایی به عنوان نمایندگی فروش تجهیزات زیمنس در ایران آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

دتکتورهای اعلام حریق اتوماتیک زیمنس

زیمنس در سبد تجهیزات خود، دتکتورهای اعلام حریق اتوماتیک دارد که طیفی کامل از سیگنال ساده تا سیگنال بسیار پیچیده را شامل می‌شود تا تضمینی برای تشخیص بدون عیب و نقص در هر شرایطی وجود داشته باشد. به لطف دتکتورهای هوشمند ASA که دقیقا با شرایط موجود در محل مطابقت دارد، دتکتورهای بهینه برای تمام شرایط از جمله ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت، مراکز داده و غیره، ارائه می‌شود.

دتکتورهای اتوماتیک اعلام حریق زیمنس مناسب برای استفاده در ساختمان‌های مختلف تجاری، اداری، مسکونی و غیره هستند.

دتکتور اعلام حریق زیمنس با تکنولوژی ASA

دتکتور ترکیبی FDOOTC241 زیمنس

این دتکتور برای تشخیص زودهنگام و قابل اعتماد هر گونه آتش است و با توجه به تجزیه و تحلیل سه معیار دود، حرارت و گاز عمل می‌کند. واکنش سریع به آتش‌سوزی‌هایی که با تولید گاز مونوکسیدکربن (CO) همراه هستند و هشدار قابل اطمینان در محیط‌هایی با احتمال آلارم کاذب، از ویژگی‌های این دتکتور است. این دتکتور اعلام حریق زیمنس طبق اصل پراکندگی نور با دو سنسور پراکندگی نوری رو به جلو و عقب عمل می‌کند. محفظه‌ی نمونه‌برداری الکترونیکی نوری، نورهای مزاحم خارجی را مسدود می‌کند اما ذرات دود تیره و روشن را به خوبی تشخیص می‌دهد.

دو حسگر حرارتی و گاز مونوکسید کربن این دتکتور ایمنی تشخیص حریق و نشانه‌های آن را افزایش می‌دهد و احتمال وقوع آلارم کاذب را کاهش می‌دهد. رفتار تشخیصی این دتکتور با مجموعه پارامترهای برنامه ویژه‌ی ASA کاملا قابل انتخاب است. تجزیه و تحلیل اضافی گاز CO نیز این دتکتور را گزینه‌ای سریع و ایده‌آل برای محیط‌های حساسی مانند بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری از سالمندان و غیره می‌سازد. دتکتور های اعلام حریق از پرمصرف‌ترین تجهیزات اعلام حریق هستند.

دتکتورهای ترکیبی زیمنس
 از دو حسگر حرارت و گاز مونوکسید کربن بهره می‌برند که تشخیص حریق را سریع‌تر و مطمئن‌تر می‌سازد.

دتکتور دودی چند سنسوری  OOH740 زیمنس

این دتکتور برای تشخیص آتش‌سوزی‌های شعله‌ور ناشی از احتراق مواد جامع و مایع و همینطور آتش‌سوزی‌های آهسته و دودزا مناسب است. در محیط‌هایی که احتمال وقوع آلارم کاذب زیاد است، استفاده از این دتکتور اعلام حریق زیمنس می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. این دتکتور طبق اصل پراکندگی نور عمل می‌کند و محفظه‌ی نمونه‌برداری الکترونیک نوری، باعث مسدود شدن نورهای مزاحم می‌شود اما ذرات دود تیره و روشن را به خوبی تشخیص می‌دهد. دو سنسور حرارتی دیگر نیز ایمنی دتکتور در برابر پدیده‌های کاذب را افزایش می‌دهد.

در مجموعه حالات دتکتور می‌توانید بین سه مجموعه پارامتر یکی را انتخاب کنید: استاندارد پلاس (PS1)، سرکوب (PS5) و حساسیت بالا (PS9).

دتکتور حرارتی FDT241 زیمنس

نظارت بر اتاق‌هایی که در آنها امکان افزایش سریع دما در صورت وقوع حریق بسیار بالا است و یا زمانی که استفاده از دتکتورهای دودی اپتیکال دشوار است، بسیار مهم و ضروری است. این دتکتور حرارتی اعلام حریق زیمنس دارای دو سنسور حرارتی است تا در صورت از کار افتادن یکی از سنسورها، سنسور دیگر بتواند با بالاترین کلاس آتش، حریق را شناسایی کند. روش عملکرد این دتکتور به این گونه است که دمای محیط و دمای محفظه‌ی دتکتور اندازه‌گیری می‌شود و به این ترتیب افزایش دما بلافاصله قابل تشخیص است. رفتار تشخیص دتکتور نیز به لطف تکنولوژی ASA قابل انتخاب است.

دتکتور حرارتی FDT241 اعلام حریق زیمنس با دو سنسور حرارتی دما ثابت و دما افزایشی، گزینه‌ی خوبی برای تشخیص حرارت ناشی از ایجاد حریق است.

دتکتورهای خاص و ویژه‌ی اعلام حریق زیمنس

دتکتور زیمنس
برخی از محیط‌ها هستند که وظیفه‌ی چالش‌برانگیز شناسایی حریق و خطرات مخرب مرتبط با آتش‌سوزی را بیش از پیش دشوار می‌سازند. برای مثال مناطقی که حاوی مواد بسیار قابل اشتعال یا انفجاری هستند، فضاهایی با دسترسی ضعیف، ساختمان‌های تاریخی با محدودیت‌های زیبایی شناختی یا معماری‌های خاص، نمونه‌هایی معدود از این محیط‌ها هستند. اعلام حریق زیمنس طیف وسیعی از دتکتورهای خاص را برای انواع نیازهای کاربردی استثنایی توسعه داده است.

دتکتورهای خاص زیمنس از جمله دتکتورهای شعله، بیم دتکتور و غیره برای کاربردهای پیچیده یا معماری‌های خاص طراحی و ارائه می‌شوند.

دتکتورهای حرارتی خطی – فیبرولیزر اعلام حریق زیمنس

هنگامی که در تونل‌ها، سالن‌ها، گاراژهای بزرگ، پارکینگ‌ها، سینی کابل و یا تسمه نقاله آتش‌سوزی رخ دهد، نیاز به سرعت عمل بالایی هست. در چنین موقعیت‌هایی محافظت از زندگی، کاهش خسارت و آسیب به دارایی‌های مادی و جلوگیری از هزینه‌های ناشی از قطعی عملکرد بسیار مهم است. برای رویایی با این چالش‌ها، اعلام حریق زیمنس سیستم تشخیص حرارت خطی یا دتکتور حرارتی خطی (سیستم تشخیص حرارت نوع خطی) را ارائه می‌کند که یک راه‌حل اثبات شده در سراسر جهان و بعلاوه یکی از پرکاربردترین تجهیزات در دنیا است.

دتکتور دود مکشی ASD اعلام حریق زیمنس

دتکتورهای دودی مکشی به طور مداوم نمونه‌های هوا را از مناطقی که نیاز به محافظت دارند، می‌گیرند و این نمونه‌ها را از نظر وجود دود مورد بررسی قرار می‌دهند. این دتکتورها تشخیص قابل اعتماد دود در مناطق مهم که تشخیص زودهنگام حریق برای تداوم کسب و کار بسیار مهم و ضروری است را تضمین می‌کنند. دتکتورهای دودی مکشی اعلام حریق زیمنس مدل FDA221 و FDA241 از دو طول موج برای تمایز بین دود و پدیده‌های فریبنده استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود قابلیت اطمینان تشخیص حریق حتی در دشوارترین محیط‌ها افزایش یابد. علاوه بر این، FDA221 و FDA241 را می‌توان مستقیما در یک سیستم حفاظت از آتش زیمنس نیز ادغام کرد.

موارد کاربرد دتکتورهای دودی مکشی اعلام حریق زیمنس

دتکتورهای دود مکشی عمدتا در مناطقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نمی‌توان دتکتورهای دود خطی نصب کرد و یا اینکه دتکتورهای دودی خطی نمی‌تواند با دقت کافی عمل کند. این موارد شامل مناطق غیرقابل دسترسی یا محدود مانند اتاق‌های عمل، تشخیص دود نامرئی در ساختمان‌های تاریخی، در مترو، گاراژها و پارکینگ‌ها و غیره اشاره کرد. کاربرد دتکتور های دودی مکشی متنوع است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • اعلام حریق اتاق سرور یا دیتا سنتر
  • اعلام حریق انبار ها
  • ساختمان‌های تاریخی و اعلام حریق موزه ها
  • اعلام حریق کارخانه های صنعتی
  • ایستگاه‌های مترو و غیره

دتکتورهای بی‌سیم SWING اعلام حریق زیمنس

زیمنس با محصولات SWING استانداردهای ایمنی جدیدی را در سیستم‌های اعلام حریق بی‌سیم ارائه می‌کند و از ترکیب تکنولوژی بسیار قابل اطمینان مش برای انتقال ایمن بی‌سیم با تکنولوژی منحصربفرد ASA برای قابلیت اطمینان بالا و در دسترس بودن سیستم استفاده می‌کند. SWING یک راه‌حل ایده‌آل برای اتاق‌ها و ساختمان‌هایی با ارزش تاریخی با نیازهای زیبایی‌شناختی یا معماری و برای تاسیسات موقت است.

به لطف فناوری وایرلس، دستگاه‌ها می‌توانند سریعا و آزادانه در محل قرار داده شده یا جابجا شوند. این امر برنامه‌ریزی را تسهیل می‌کند و نصب مقرون به صرفه را امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین در صورت تغییر ساختمان، این سیستم‌ها درجه‌ی بالایی از آزادی و انعطاف را ارائه می‌دهند.

 

دتکتورهای بیسیم اعلام حریق زیمنس بدون نیاز به کابل‌کشی

دتکتورهای وایرلس اعلام حریق زیمنس برای نصب در ساختمان‌ها یا اتاق‌هایی با ارزش تاریخی و یا مکان‌هایی که به دلیل زیبایی‌شناختی و معماری نمی‌توان کابل‌کشی انجام داد (برای مثال موزه‌ها، سایت‌های تاریخی، کتابخانه‌ها و غیره)، ایده‌آل هستند. بعلاوه از این دتکتورهای بی‌سیم می‌توان در ساختمان‌ها و سایت‌های موقت نیز استفاده کرد.

سیستم‌های اعلام و اطفا حریق بخش مهمی از ایمنی ساختمان‌های مختلف هستند. دتکتور زیمنس نیز به همین خاطر طراحی شده است. برای خرید دتکتور های نوتیفایر و اطلاع از قیمت دتکتور اعلام حریق می‌توانید با شرکت تارنمای طلایی تماس بگیرید.

در این مطلب به معرفی انواع دتکتور های اعلام حریق زیمنس و تجهیزات حفاظت در برابر حریق پرداختیم. اعلام حریق زیمنس در ایران یکی از پرفروش‌ترین محصولات خارجی است که به خاطر قابلیت اطمینان و کیفیت بالای محصولات بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. شرکت تارنمای طلایی به عنوان نماینده رسمی محصولات زیمنس به فروش محصولات این برند می‌پردازد.

Table of Contents